10. patika/25.06.2002/ "gökten sarkan bir ip dilemek"

...serin mi serin...
...üşüdüm bile..
...dışarıda, yani az aşağıda, hararetten buharlar fışkırıyor yerden...
...evi iyi yerden tuttuğumuz kesin ama...
...ama'sı var; zayıf, cılız gibi duran bir görüntüsü var bina'nın...
...aklımdan hiç çıkmıyor ki deprem...
...maazallah, o an gökte olmayı istemiştim ya...
..."şöyle gökten bir ip sarksa da ben tutunsam!", demiştim...
...yer kayıyor mübarek, ayakaltlarımdan...
...tabansız da değilim...
...lâkin bu felaket için, japon tabanı da olsa yetmiyor...
...dalgalı deniz gibi, kıvrım kıvrım kıvrılan asfaltı gördükçe de, küsüyor insan yere...
...nasıl olsa koynuna alacaksın bir gün; ne acele ediyorsun ki?
...öleceğiz eni sonu...
...aslında pek gücenecek şey de yok...
...nasıl olsa doğduk, nasıl olsa da öleceğiz...
...geride kalan çoksa, hâlâ kendimizi düşünecek değiliz ya...
...onları düşüneceğiz...
...külâhıma anlatın siz bunu...
...öldüğünüzde düşünecek şeyiniz da olmayacak; hani şu beyin denen şeyiniz...
...o hâlde neden yalan söylemektesiniz?...
...neden hâlâ benim gibi sadece binaların sağlam olup olmadığını, 'depreme dayanarak' incelememektesiniz?...
...en azından benim minik bir nedenimle beraber minik bir beklentim var; bina sağlam değilse, gökten sarkan bir ip dilerim...
...olur biter...

seçkin deniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder