5. patika/19.06.2002/ "titrek miyop"

...serseri...
...söylemiştim ona...
...kendine dikkat et, diye...
...etmedi.
...dikkatin ne olduğunu bilmiyordu,ki; dikkati, bir öküzün bakışındaki asalette trene olan ilgi zannetti...
...kalbimi kırdı, kör...
...ona verdiğim değeri bilmeden ne yapabilirdi?...
...çiçeğe adanmış ömrünü sordum ona, bir tohum ne zaman güzelleşir babında...
...tohumun kudretine aldırdığı yoktu; çiçekte ne bulacaktı ki?...
...dikkatin bakıldığı zaman değil, düşünüldüğü zaman ortaya çıkan bir göreli efkâr olduğunu söyledim...
...efkârı bilseydi...
...fikirlerinde arardı...
...fikirlerini heder etmişti zalim gündüzün aydınlığında...
...kamaşmış gözlerle ne görebileceğini bilmiyordum...
...vakit de akşama yakındı...
...az bulanıkçaydı zaman...
...titrek miyop olduğunu unutmadan ona, "bak!", dedim...
..."gözlerimin içine bak; ben sana kendine dikkat et demedim mi?"...
...sustu...
...sessizliğin kapşonlu zembereğinden fırlamadan, tıpkı bir duvar gibi.

seçkin deniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder