14. patika/02.07.2002/ "yanılgıdan kaynaklanan hayranlıklar"

...iyi yazdığımı biliyordum...
...onların ilgisinin neden harelendiğini de...
...yazmak bir nefesti; nefeslerin en kalıcı kökleriyle...
...söküp atamıyordu kimse yazılanları...
...ne güzel kokar, yüzlerce yılın zaman artığı olan eskimişlikleriyle kitaplar...
...ve ben onları yazanları severdim, şimdi yazdıklarımı okuyanları da...
...çok bilmişlikten daha çok, farkında olduğumu söylemek, ne hoş bir giriş değil mi?...
..."düşünceleri sevdiren, kelimelerin gücüdür!", derler...
...bu gücü gerçekten seviyorum...
...ama hayranlık duyulacak kadar yüce olduğunu da zannetmiyorum...
...herkes yazabilir, düşünebildiği sürece...
...iyi yazanların olağanüstü yetenekleri yoktur; buna inanmanız gerek...
...onları insanüstü saymanız da boş bir değerleme...
...onlar, sizden farklı olarak sizden daha fazla ilgi duymuşlardır, yazma zamanlarına...
...sizden daha fazla okumuşlardır belki de...
...ki; bunun hiçbir olağandışı yönü yok...
...aslına bakarsanız, insanlar daima 'yapamadıklarını' düşünürler...
...bu yanılgıdan kaynaklanan hayranlıkları vardır...
...kendi güçlerine ihanet ettiklerindedir bu...
...belki de...

seçkin deniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder