58. patika/07.09.2002/ "ruhları döverler"

...kürkünü sevdiğimin ustası...
...kalbine bağladığın kuyruklu ağı gördüm; saklayamazsın...
...hani kulaklarında küpe sallattığın çıraklarını gözlersin ya...
...içindeki öğreti aşkı ne de büyüktü...
...onlar seni aşmalılardı, derelerden geçerek...
...ellerindeki acıyı çok sonra sevgiyle hatırlayacaklardı, usta...
...kıpırdat posbıyıklarını hadi; ama sen hiç olmadın ki...
...seni gözlerdim ya var olasın diye; kusurları göstermen, yolda ilişecekleri bir bir bildirmen, gözlerindeki uzak ufukları yakınlaştıran tebessümün...
…ne de yoktun hani...
...hiç olmadın ya; ona kızarım ben...
...gözlerimde aklımın ustasını arardım; aklımı alıp uzaklara götürene kadar...
...ben insanlardan usta bekledim; en eski zamanlardan berigelen...
...buldum ustamı, ama onu hiç görmedim ki...
...o, gitmişti...
...geride bıraktıklarının kutsallığına ulaşana kadar, onu yanımda göremezdim...
...onu gözlerimden de aklımdan da uzakta tuttular; sev dediler, tek...
...ruhânî deccallar çıktı karşıma...
...perdelediler her yeri..
...kötü oldular...
...kızdılar onlara; dövdüler ruhları...
…şimdi ustalar da yok, usta…
...çıraklar, kalfalar olur mu sence?...
..."hani ya seçkinler nerde ?", derler bir de...
...onları yetiştirecek usta yokken...
...el yordamıyla geçti bu ülkeden, o deliren zamanlar...

seçkin deniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder